Reparaties

Tonika Music heeft service hoog in het vaandel staan. Daarom beschikken we over een eigen Technische dienst, voor zowel gitaar- als elektronicareparaties. Uiteraard kunnen alle instrumenten en apparatuur die bij ons zijn gekocht ter reparatie worden aangeboden, maar ook instrumenten die elders zijn gekocht. We lossen problemen graag voor je op!

Reparaties kunnen gewoon tijdens winkelopeningsuren aan de balie worden aangeboden. Daar maken we, in overleg, een reparatiebon, voorzien van een duidelijke klachtomschrijving. Vervolgens gaat het product het reparatietraject in en zullen onze reparateurs ermee aan de slag gaan. Je krijgt aan de balie altijd een bon mee van hetgeen je achterlaat, voorzien van de spelregels van onze technische dienst.

We hebben heel eenvoudige 'spelregels' voor de reparatieafdeling. Toch blijven we altijd flexibel en kunnen reparaties, van instrumenten en apparatuur die bij ons zijn aangeschaft, ook in overleg worden ingepland. Ons motto is dat een muzikant(e) altijd moet kunnen optreden, ook als er iets kapot is. We repareren in dit geval razendsnel indien mogelijk. We zullen altijd, in goed gezamenlijk overleg zoeken naar een adequate oplossing. Het ophalen en brengen van apparatuur is bespreekbaar. Eventuele kosten die hieraan verbonden kunnen zijn worden van te voren afgesproken.

Die spelregels vermelden we hier voor de volledigheid ook op onze site.

We proberen natuurlijk altijd snel te werken. Als de reparatie klaar is krijg je een telefoontje of een email dat je het kunt afhalen. Zo eenvoudig is het!

 

Voorwaarden reparatieservice Tonika Music B.V.

 

Tarieven

  • We nemen altijd telefonisch contact met je op als een reparatie duurder wordt dan € 85,=.
  • Beneden de € 85,= gaan we automatisch uit van een akkoord en voeren we de reparatie uit zonder nader overleg.
  • We berekenen € 30,= onderzoekskosten als je besluit een reparatie NIET te laten uitvoeren als we je bellen/emailen om te overleggen over de kosten, wanneer deze hoger uitvallen dan de genoemde € 85,=.Deze € 30,= wordt met je afgerekend aan de balie als je jouw instrument komt afhalen.Het wordt niet in rekening gebracht als je besluit een nieuwe exemplaar bij ons te kopen.
  • Reparaties moeten worden afgerekend aan de balie als je het komt ophalen.
  • We leveren niet op rekening.

 

Reparatietermijn

De gemiddelde reparatietermijn is een week voor gitaren en twee weken voor elektronicareparaties. In drukke periodes kan dit langer zijn. We proberen dit altijd goed met je af te spreken bij aanname. Instrumenten en apparatuur die bij Tonika Music zijn gekocht krijgen ALTIJD voorrang in het reparatietraject. Daardoor duurt het voor apparatuur en instrumenten die niet bij ons zijn gekocht vaak wat langer dan de gemiddelde termijn.

Als we onderdelen moeten bestellen zijn we afhankelijk van de snelheid van levering van onze leverancier en kunnen we geen beloftes doen over een termijn.

 

Afhaaltermijn

Je wordt door ons gebeld/gemaild als de reparatie klaar is. We gaan er dan van uit dat je de reparatie binnen 14 dagen komt afhalen. Mocht dat niet lukken, overleg dat gelijk even aan de telefoon zodat wij daar intern een melding van kunnen maken. Als een reparatie niet binnen een maand wordt opgehaald gaan we € 25,= per maand in rekening brengen voor opslag- en administratiekosten. Deze kosten worden in rekening gebracht met de reparatiekosten. De opslagperiode is maximaal 1 jaar. Daarna gaan wij het instrument/apparaat als occasion te koop aanbieden in de winkel. De reparatiekosten en de opslag- en administratiekosten zullen hiervan worden betaald.

 

Garantie

We geven 3 maanden garantie op een reparatie. ALLEEN op datgene dat is gerepareerd. We geven geen garantie op luidsprekers.

 

Deze voorwaarden zijn je overhandigd en uitgelegd bij het aanbieden van de reparatie.