Retourneren

Een aankoop gedaan die bij nader inzien toch niet aan de verwachtingen beantwoordt?

Geen probleem! Binnen 8 dagen na aankoop in onze winkel nemen we het artikel terug en voor bestellingen via de webshop geldt zelfs een afkoelingsperiode (herroepingsrecht) van 14 dagen na aflevering. In beide gevallen geldt dat het artikel (en, indien redelijkerwijs mogelijk, ook de meegeleverde verpakking) onbeschadigd en compleet is. Denk er goed om dat je in deze periode voorzichtig met het product omgaat en dat waardevermindering door gebruiksschade zal moeten worden verrekend. Bijvoorbeeld: een gitaar thuis enkele keren uitproberen is goed, maar een gitaar gebruiken tijdens een repetitie of optreden mag niet. Indien er onnodige (gebruiks)schade aan het product is ontstaan zal dit moeten worden verrekend met de terugbetaling.

 

Uitzonderingen

Wij nemen echter geen producten terug waarbij software is geinstalleerd door de klant en geen producten die in de mond worden gestoken (blaasinstrumenten) en in de oren worden gestopt (gehoorbescherming, in ear systemen) vanwege de hygiene. Deze producten kunnen niet worden teruggestuurd indien de verzegeling is verbroken. Wanneer de verzegeling niet is verbroken, mag u het product gewoon retourneren. Hetzelfde geldt voor softwarepakketten.

 

Retourneren van een bestelling uit de webshop

Wil je (een deel van) je bestelling uit onze webshop retourneren, neem dan de volgende stappen: Meld ons binnen de 14 dagen bedenktijd dat je iets wilt retourneren via email, post, telefoon of via het contactformulier. Je kunt ook via onderstaande link het Modelformulier voor herroeping downloaden.  Je hoeft niet op een bevestiging of reactie te wachten; je kunt dus direct na het melden van je retournering doorgaan. Vervolgens krijg je vanaf dat moment nog eens 14 dagen de tijd om het terug te sturen.

Modelformulier voor herroeping

  • Zorg dat alles compleet is en stop het terug in de originele, voor zover mogelijk onbeschadigde verpakking
  • Pak het goed en stevig in, bij voorkeur in de doos en opvulling wat je van ons gekregen hebt
  • Voeg eventueel een briefje met de reden van retournering toe (niet verplicht bij afkoelingsperiode)
  • Voeg ook de (kopie) factuur toe aan het pakket
  • Vermeld je rekeningnummer op de factuur of op een bijgevoegd briefje i.v.m. terugbetaling (niet nodig als je met iDEAL of PayPal hebt betaald; het wordt teruggestort op dezelfde rekening)
  • Stuur het pakket gefrankeerd retour (bijvoorbeeld met een PostNL pakketzegel) naar:

Tonika Music B.V.

Regattaweg 5

9731 AJ Groningen

Nederland

Je kunt je aankoop desgewenst ook zelf terugbrengen naar de winkel.

 

Terugbetaling

Wij nemen contact met je op zodra de retournering binnen is indien we nog niet alle details weten of wanneer er bijzonderheden zijn zoals gebruiksschade. Bij eventuele schade door daadwerkelijk gebruik van het product wordt de waardevermindering in de terugbetaling verrekend. Je mag een product beoordelen/gebruiken zoals in een winkel ook mogelijk is. Constateren wij dat er meer mee is gebeurt, dan brengen we dit in rekening. We storten het aankoopbedrag zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding terug op je rekening. In geval van retournering van de gehele bestelling krijg je het volledige aankoopbedrag inclusief eventueel betaalde verzendkosten terug.

 

Retourkosten

De kosten van het retournering zijn voor je eigen rekening indien er verder niks mis is met de geleverde producten. In de meeste gevallen kun je voor € 6,95 (tot 10 kilogram) retourneren met een PostNL pakketzegel. Op deze manier dragen we samen de kosten voor het heen en weer verzenden. Bij retouren wegens productiefouten of fouten van onze kant vergoeden we de gemaakte retourkosten uiteraard wel.

 

Oude apparaat inleveren

Er zijn verschillende mogelijkheden om uw oude apparaat in te leveren. Lees er hier meer over


Akkoord

Tonika Music gebruikt cookies om u te herkennen bij een volgend bezoek.
Cookies stellen ons in staat om informatie te verzamelen over het gebruik van onze diensten en deze te verbeteren en aan te passen aan de wensen van onze bezoekers.